Slider

5 HABITS I'M TRYING TO MASTER RIGHT NOW

07/03/2017


They say developing new habits is hard. And they, whoever they are, are absolutely right.


With the move to a new apartment, I have been thinking and reflecting on my current life situation more thoroughly. These past few months have been infused with stress that came from school work and working at the same time. I also took on a few more responsibilities in our student organization and while it is so much fun and I enjoy doing marketing and controlling our business relations, it is definitely an extra stressor in my life right now.

So with more responsibilities, I thought it was again time to tackle the challenge of healthier life and create new habits. I have a tendency to forget working out, drinking enough water, eating regularly, even sleeping enough when I have a lot of stuff on my plate. And you know, that's where the downhill starts. Stressing about things and not taking care of yourself - not a good combo.

To keep myself healthy and feeling good, I decided to start developing new habits and that has been working out pretty well lately!

1. Yoga everyday

As I said, I have a tendency to forget working out for long periods of time and then pick it up again, stick to it for maybe a month and then forget it again. To fix that, I thought it might be good to do something every day to keep myself moving. Yoga seemed like a good choice since I've always been into BodyBalance, stretching and that kind of stuff. I started Yoga with Adriene's 31-day yoga revolution and have been at it for a week now. The videos last for 35 mins tops and they are a great mix of muscle workouts, stretching, and just focusing on yourself.

2. Flossing my teeth at least three times a week

I wash my teeth every morning and every night but flossing... that's something I have never gotten down. Last week I finally bought myself one of those things that looks like a toothbrush but instead of the brush it has dental floss at the other end. I'm hoping my teeth and my dentist will thank me the next time I see her.


3. Setting aside my laptop and phone at ten p.m.

I have a phone free zone in my bed and I always try to keep my hands away from my phone when I'm laying there even though I use it as an alarm. Lately, though, it has been harder and harder to stick to that practice or even go to bed at a reasonable hour. So many things to do....! That's why I'm introducing this new rule, that I will not touch my phone, tablet or laptop after ten p.m.

4. Putting effort into things I have only dreamed about

Lately, I have realized that great things only happen when I get out of my comfort zone. I know it's a worn thing to say, a cliché of sorts, but well, clichés are often true. I had a really enlightening conversation with a friend of mine last week about her wonderful bookstagram (@tarinannuppuja, check her out!), which made me realize that if I really want to grow mine (@minnasbookshelf) and really be serious about it, then I have to put in the effort. I have to take part in shout outs, talk to people, like more pics, follow more people and especially post more pics myself. It paid off in just one weekend and I gained about 50 new followers. I hope to keep it up!

5. Keeping tabs on my finances 

Our living costs grew a lot when we moved to our new apartment. The apartment in itself is exactly what we hoped for and wanted but financially it put us in a place where we have to watch our money a bit more. So this month I'm counting every penny (euro...) and trying to figure out where we can maybe save and use less money on. In the long term, we just opened up a savings account for our wedding. Both of us put money into that account every month and we are not to touch that money until the time comes to start paying for the wedding.

Here are my five habits I'm trying to stick to. Do you have any you are trying to master right now? Let me know in the comments or on social media. I'd love to hear your thoughts! See you soon again.

Check out my bookstagram at @minnasbookshelf. I'm also on Twitter @miimh and you can follow the blog on Facebook @minnamarblog. For inspirational stuff, head on to my Pinterest @miimh.



Muuton myötä olen yrittänyt ottaa uutta otetta mun elämään ihan kokonaisuudessaan. Viime kuukaudet on ollu tosi kiireisiä sekä koulun että töiden osalta, ja valmistuminen kandiksi hengittää niskaan ihan tosissaan. Mulla on paha tapa unohtaa terveelliset elämäntavat kokonaan, kun elämä käy tarpeeksi hektiseksi ja no, sanotaanko nyt, että ennen tämän uusien tapojen kehittämisprojektin alkua en muista milloin olisin viimeksi käynyt oikeasti lenkillä tai miettinyt sen suuremmin, mitä suuhuni pistän.


Uusi valoisa asunto toi niin paljon energiaa mun elämään, että päätin, että nyt on jälleen aika keskittyä elämäntapoihin ihan tosissaan. Tässä siis viisi tapaa, joita yritän kovasti opetella ja juurruttaa.



1. Joogaa jokapäivä

Jotta mä e rupsahtaisi ihan kokonaan ja jotta kropassa pysyis edes jonkinlainen hyvä fyysinen kunto, mä ajattelin, että olis hyvä ruveta tekemään edes jonkilaista liikuntaa joka päivä. Mä oon jo oppinut, että mä en ole sellanen ihminen, joka pakottaa itsensä salille neljästi viikossa tai nauttii tosissaan kamalasta rääkkitreenistä, vaan mä tykkään enemmän kehonhuollosta ja venyttelystä. Siksi aloitin 31 päivän joogahaasteen (joka löytyy täältä!) ja sitä mulla on jo viikko takana. Tällä hetkellä tuntuu hyvältä ja jos pääsen loppuun asti, niin silloin tuntuu luultavasti vielä paremmalta!


2. Hammaslankaa kolmesti viikossa

Mä en oo koskaan käyttänyt hammaslankaa säännöllisesti, vaikka hammaslääkäri on usein siitä huomauttanut. Mutta nyt, koska mä yritän saada muitakin tapoja kondikseen, niin on aika kiinnittää tähänkin huomiota!


3. Puhelin ja läppäri kiinni ennen iltakymmentä

Laitteiden laittaminen pois ennen iltakymmentä on haastavaa, mutta tiedostan, että se tekee mun unenlaadulle todella paljon. Kun ruutua ei tuijota enää kympin jälkeen, vaan lukee esimerkiksi kirjaa, tulee uni paremmin ja aamulla on levänneempi olo.


4. Unelmiin panostaminen

Tämä kohta liittyy erityisesti mun bookstagramiin, jonka kasvattamisesta oon haaveillut jonkun aikaa, mutta en oo saanut aikaiseksi panostaa siihen. Viime viikonloppuna otin kuitenkin itseäni niskasta kiinni ja aloin oikeasti aktiiviseksi instagramissa - ja se tuotti tulosta! Sain viikonlopun aikana vajaa 50 uutta seuraajaa ja paljon itseluottamusta tulevaisuuteen.


5. Kuukausittaisen budjetin laskeminen

Uuteen asuntoon muuttaminen on ollut juuri niin ihanaa kuin me kuviteltiinkin sen olevan, mutta meidän asumismenot kasvoi ehdottomasti. Sen takia tässä kuussa meinaan laske kuukausittaista budjettia ja katsoa vähän tarkemmin, mihin sitä rahaa oikein kuluukaan. Pidemmän aikavälin säästämisprojektikin tuli aloitettua viime kuussa, kun saatiin viimein häätili auki ja sinne hieman rahaa.


Tässä on mun uusia tapoja, joita yritän kovasti opetella ja jatkaa! Jos sulla on samanalaista projektia just nyt meneillään niin kerro ihmeessä kommenteissa tai somessa, musta ois kiva jutella teiän kanssa. :) Energistä viikkoa!


2 comments:

  1. Those are some great health habits to stay on top of! I'm trying to work out almost everyday myself. I'm also trying to drink less coffee (ugh) and take more time to journal throughout the week.

    Keep going! We've got this!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks! Good luck to you too :)

      Delete

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan