Slider

LABOUR DAY WEEKEND IN JACKSONVILLE

09/09/2015

Aika tuntuu kuluvan ihan hurjaa tahtia, koska neljä viikkoa sitten mä saavuin tänne Georgiaan ja nyt jo tuntuu, että siitä on ikuisuus! Mun piti postata viime viikolla toisen kerran, mutta koulukiireet ja viikonlopun kivat suunnitelmat vei enemmän aikaa. Tässä tarinaa ja kuvasaldoa roadtripiltä Floridasta. :)

Pakattiin neljän muun vaihtaritytön kanssa kamat kasaan perjantaina iltapäivällä, otettiin vuokra-auto alle ja lähdettiin seikkailemaan Jacksonvilleen. Tiedossa oli pitkä viikonloppu, sillä maanantai oli täällä Amerikassa kansallinen vapaapäivä.

Statesborosta ajaa hieman yli kaksi tuntia Jacksonvilleen. Perillä meitä odotti maailman söpöin retrohenkinen airb'n'b -asunto, joka sijatsee vain kymmenen minuutin ajomatkan päässä Jacksonvillen keskustasta. Aivan ihanteellinen siis meille, koska meillä oli auto käytössä koko viikonlopun ajan. Perjantaina googlailtiin vaan ruokapaikka, käytiin syömässä, ostamassa aamupalajuttuja ja viiniä ja lähdettiin keskustasta takaisin asunnolle.

photo jacksonville2_zpsdrfyvayd.jpg
 photo jacksonville5_zpse3te08qz.jpg
Koko vikonlopulla oli kaksi pointtia: päästä rannalle ja shoppailemaan. Oltiin jo aiemmin päätetty, että mennään sään mukaan, koska Jacksonvilleen oli luvattu epävakaista koko viikonlopuksi. Lauantaina päädyttiin shoppailun kannalle ja vietettiin muutama tunti St. Augustine Outletissa, noin 30 minuuttia kaupungin keskustan ulkopuolella. Shoppailun jälkeen lähdettiin itse kaupungin keskustaan lounaalle ja katselemaan paikkoja. Kävi niin, että kaupunki vietti juuri viime viikonloppuna 450. syntymäpäiväänsä ja kadut oli täynnä ihmisiä ja musiikkia. St. Augustine on muuten Yhdysvaltojen vanhin kaupunki!

photo jacksonville6_zpsabn2wts2.jpg

Lauantaina illalla meillä oli pöytävaraus The Black Sheep -nimisessä ravintolassa Jacksonvillen keskustassa ja pakko myöntää, että siinä oli varmaan paras annos, jonka oon koko tän kuukauden aikana syönyt. Lohta, kasviksia ja perunoita... (Ai mikä koti-ikävä?) Meitä oli illallisella vajaat kymmenen henkeä, kun muitakin vaihtareita tuli mukaan. Juhlittiin yhden meidän porukassa olleen tytön synttäreitä samalla.

photo jacksonville8_zpsmxrswetn.jpg
 photo jacksonville7_zpsvqlcmefv.jpg

Sunnuntain ohjelma oli lähes identtinen. Aamulla tosin vietettiin pari tuntia Atlantic Beachillä, missä onnistuin pilvisestä säästä huolimatta polttamaan itseni aika pahasti. Rannalta lähdettiin uudelleen St. Augustine Outlettiin, koska paikka on ihan valtava, eikä ehditty lauantaina käydä kovinkaan monessa kaupassa ennen kuin nälkä iski. Merkkiliikkeiden vaatteet ja erityisesti kengät oli huomattavasti halvempia ja sen huomasi. Teki mieli ostaa vielä enemmän juttuja kuin lopulta kannoin kotiin. Sunnuntain illallispaikka oli amerikkalais-irlantilainen ravintola Jacksonvillen keskustassa, Jacksonville Landingissa. Maisema ravintolan terasilta oli huikea!

photo jacksonville3_zpss9tjsumz.jpg

Asunto piti luovuttaa pois maanantaina 12:een mennessä, mutta me oltiin reippaina tyttöinä ulkona jo yhdentoista aikaan. Haettiin aamupalat Starbucksista ja ajeltiin Floridan ja Georgian rajalla sijaitsevalle Amelia Islandille ihmettelemään paikkoja. Kaunis ranta ja ihania kahviloita, ah... Viihdyttiin saarella muutama tunti ennen kahden ja puolen tunnin kotimatkaa.

photo jacksonville1_zpseuhbr043.jpg
Oli ihanaa päästä pois Statesborosta neljän kampuksella vietetyn viikon jälkeen. Sain myös ostettua muutamia kaivattuja juttuja, kuten koululaukun, crocsit ja muutamat treenivaatteet. Tämä viikko jatkuu kouluhommien parissa, niitä kun tuntuu riittävän vaikka muille jakaa.