Slider

VIIME VIIKON TREENIT

17/03/2015

En ole hirveästi mun liikkumisista kirjotellut tänne blogiin, vaikka aika ison osan vapaa-ajastani käytänkin liikuntaan. En vaan ole halunnut muuttaa tätä miksikään treeniblogiksi, koska juttua ei kuitenkaan riitä niin paljon. Viime viikolla oli kuitenkin aika hyvä treeniviikko, koska ennätykset paukku maastavedossa ja rinnallevetokin kulki hyvin!

Treenaan tällä hetkellä 2-5 kertaa viikossa, riippuen ihan siitä miten paljon on muuta tekemistä (ja kuinka paljon ylipäätään huvittaa). En ole mitenkään kamalan tiukka liikunnan ja ruoan suhteen, vaan meen enemmän silleen kun hyvältä tuntuu. 

Tällä hetkellä tavoitteena on kasvattaa voimaa vähän joka puolella kropassa ja hioa tekniikkaa. Käyn kaksi kertaa viikossa crossfitissä, jos aikaa riittää niin sitten enemmän. Loppuviikosta treeni painottuu juoksemiseen ja venyttelyyn, koska vietän usein viikonloput Kouvolassa. Oon viime aikoina käyttänyt myös ekstrapaljon aikaa käsilläseisonnan harjotteluun ja on se seitsemässä viikossa jo parantunut huomattavasti. Vielä on tosin pitkä matka edessä ennen kuin se onnistuu joka kerta.

Viime viikolla mentiin siis näin:

Maanantai - Sali 1h 20min

Päädyin tekemään alakroppaa, koska kaveri houkutteli tekemään pitkästä aikaa maastavetoja (sillä on versa grippsit, joita sain lainata, joten en vastustanu!). 60 kg nous 3x2 ihan hyvällä tekniikalla ja olin supertyytyväinen itteeni. Tuntu hyvältä!

Tiistai - WOD 1h, kehonhuolto ja kässäri 1h

Wodissa oli rinnallevedon tekniikkaa ja itse treeni koostu kokonaan riveistä. Loppujen lopuksi sain riuhdottua 35 kg maasta rinnalle hyvällä tekniikalla. Siihenki voin olla ihan tyytyväinen, nimim. crossfit-aloittelija.

Keskiviikko - Kävelylenkki ja vatsalihashaaste 1h

Oli tarkotuksena mennä wodiin kaverin kanssa, mutta tiesin jo aamulla herätessä, että en kykene salille saakka. Alaselkä otti maanantain treenin aika hyvin itteensä, joten laitoin suosiolla kaverille viestiä, että tänään en kyllä kykene. Lähdin sen sijaan tunnin lenkille auringonpaisteeseen ja tein vielä vatsalihashaasteen ensimmäisen videon.

Torstai - lepo

Päivä kului junassa ja ilta Helsingissä katsomassa Cirque du Soleilin Quidam-esitystä. Oli muuten ihan huippuhieno!

Perjantai - lenkki ja vatsalihashaaste 30min

Olin suunnitellut meneväni kotisalille Kouvolassa, mutta jälleen kerran auringonpaiste (ja ajanpuute) houkutteli mut ulos. Kävin juoksemassa vajaan 4 kilometriä ja tein lenkin jälkeen vatsalihashaasteen kakkosvideon. Aurinko on vaan niin kivaa!

Lauantai - sirkus/kehonhuolto/kässäri 90min

Joku luultavasti miettii, että kuinka paljon toi jaksaa tota kehonhuoltoa oikein tehdä, mutta mä vaan jaksan! Venyttely on mun mielestä kivaa ja siinäkin on niin helppo seurata omaa kehittymistä. Sukrislaisilla oli esitystreeniä, joten mulla oli hyvää aikaa venyttää läpi koko kroppa, tehdä kässäriä seinää vasten ja ilman seinää ja lopussa kaveri vielä autto mua käsilläkävelyssä (joka on vaan niin vaikeeta, yhyy). 

Sunnuntai - lepo


Semmosia tällä viikolla. Ens viikolla toivon ehtiväni wodiin ainakin kaks kertaa ja ehkä tekniikka-tunnillekin kerran. Tällä viikolla siirtyminen Kouvolaan keskellä viikkoa katkas aika hyvin noi voimatreenit. Rentoa tiistai-iltaa kaikille!

Tykkäättekö tällaista postauksista? Haluatteko juttuja liikunnasta useammin?

2 comments:

  1. Hei Minna,

    Sinulle on blogissani haaste, käythän kurkkaamassa: http://www.inspiremesunday.blogspot.ae :)

    ReplyDelete

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan